Playstore.png

مشہور مصادر سیرت كے اسالیب كا علمی جائزہ

From Religion
Jump to navigation Jump to search
کتابیات
مجلہ الایضاح
عنوان مشہور مصادر سیرت كے اسالیب كا علمی جائزہ
انگریزی عنوان
A Scholarly Analysis of the Stylistics of Root-Sources of Seerah
مصنف خان، محمد عالم، ظفر حسین
جلد 27
شمارہ 2
سال 2013
صفحات 35-44
مکمل مقالہ Crystal Clear mimetype pdf.png
یو آر آیل
شکاگو 16 خان، محمد عالم، ظفر حسین۔ "مشہور مصادر سیرت كے اسالیب كا علمی جائزہ۔" الایضاح 27, شمارہ۔ 2 (2013)۔
منو دھرم شاستر اور ہندو نظام میراث
معالم السنن میں امام خطابی كا منہج و اسلوب
مشہور مصادر سیرت كے اسالیب كا علمی جائزہ
مولانا ثناء اللہ امرتسری كی تفسیر ثنائی كا اجمالی جائزہ
قرآن كا تصور ارض
مسلم عائلی قوانین سے متعلق فقہاء پاكستان كی آراء
امام جلال الدین سیوطی كی تفسیر میں اشعار عرب سے استشہاد كا علمی جائزہ
تعمیر شخصیت كے جذباتی اجزاء احادیث نبویہ كی روشنی میں
حیل فقہ اسلامی كے تناظر میں
تفسیر در منثور اور موضوعی روایات: ایک تحقیقی جائزہ
عہد خلفاء راشدین اور اسلاموفوبیا
تفسیر در منثور میں مذكور بعض موضوعی روایات كا تحقیقی جائزہ
واقعہ غرانیق كا علمی تحقیقی اور ناقدانہ جائزہ
ڈاكٹر حمید اللہ كی خدمت حدیث
العلامة شائسته جل و خدماته العلمية الدينية السياسية
حياة نسيم حجازي ومكانته العلمية والأدبية في الأدب الأردي
محمود تيمور كمصلح اجتماعي
An Introduction to Islamic Modes of Financing for Elimination of Interest Based Transactions in Banking Sector of Pakistan
Zakat on Non-Agricultural Land Plots: Public Awareness and Fiscal Reforms
Carbon Trading and Islamic Capital Market Growth: Doubling Time and Forecasting
Madrassa Education in the Sub-Continent: Myths and Realities
Quranic Standpoint over Extremism in Society
Islamizing the Constitution of Pakistan: The Role of Maulana Maudoodi
The English Translations of the Holy Quran: A Critique

Abstract

Some famous books ofSeerah and Maghazi have been discussed in the given article. The important thing in the distinguished status of these books is the non availability of their sources (Masadar) . The reasonfor its being unauathoritative is that early writers ofSeerah are mostly Tabaeen and Taba Tabeen. They did not refer to the original source (Masdar) because in those days the events ofSeerah were verbally narrated and directly listened. Special gathering and sittings, regarding Seerah were arranged in Masajids. Only those writers of Seerah have mentioned the sources (Masadar) , who had deep knowledge of Hadith; others have recorded different events ofSeerah in their books, without any scrutiny and investigation. This caused the penetration of certain invalid events in this fields, which hasve been strongly objected by the non Muslim scholars in their books.

load PDF